Havi 50 ezer, 200 ezer, több millió? Mennyivel érdemes elindulni? Mi a legegyszerűbb módja annak, hogy megállapítsd, mennyi hirdetési költségre számíthatsz?

Mennyi pénzt tegyünk a Facebook / Google zsebébe?

Röviden?

Annyit, amennyit kell, egy forinttal se többet vagy kevesebbet.

Nagyon sokan azért nem vágnak bele az online marketingbe, merthogy az borzasztó költséges. Az vitathatatlan, hogy a világ pénzét is el lehet költeni mondjuk hirdetésre. Az amerikai piacon egy marketinges Facebook csoportban, amikor valaki felteszi a kérdést, hogy “Mennyivel érdemes hirdetni?”, olyan válaszokat kap, hogy “Hát olyan havi 1 millió dollárt”. Tessék? Ja, és ezt egy édességbolt, cukrász vagy tetováló szalon írja. Gondolj bele… Havi 300 misit csak elhirdetni… De nem kell a tengerentúlra menni, hogy vad számokat kapjunk. Jelenleg is van olyan ügyfelünk, aki legalább havi 3 milliót hirdet el.

DE!

Mielőtt még teljesen lehengerelve éreznéd magad a fenti adatoktól, nem árt rögtön leszögezni, hogy nem az a lényeg, hogy mennyi pénzt hirdet el valaki. Elhiheted, hogyha valaki milliókat tud elkölteni online hirdetésekre, akkor biztosan megéri neki, nem? Logikus. A hirdetési költség olyan, mint az adófizetés. Nem tudom, te hogy vagy vele, de én szeretnék évi sok száz millió adót befizetni… A hirdetési költségnél ugyanez a helyzet. A hirdetési költség mértéke leginkább annak a mutatója, hogy mennyire megy jól a szekér. Attól senki nem lesz sikeres, hogy esztelenül égeti a pénzt a Facebook vagy a Google oltárán, és neked sem javaslom.

A jó marketing nem költséges, hanem gazdaságos.

Ahhoz, hogy meg tudd állapítani a hirdetési költség mértékét, két dolgot kell tudni:

  1. Mennyibe kerül egy potenciális vagy tényleges vásárló?
  2. Mennyi potenciális vagy tényleges vásárlót szeretnénk?

Enélkül a két adat nélkül kicsit olyan a helyzet, mintha arra akarnánk választ kapni, hogy egy családnak mennyit érdemes havonta eperre költenie úgy, hogy nem tudjuk, mennyi az epernek kilója, és mennyi eperre lenne szükség.

Mennyi az eper kilója?

Arra, hogy mennyi ügyfelet, érdeklődőt, vásárlót szeretnénk, hogy mennyire lenne szükség, szerintem sokan tudjuk a választ.

No, de mennyibe van egynek a megszerzése?

Híres mondás, hogy a marketingre költött pénz fele kidobott, stb, de ez az online marketingre nem igaz. Az online marketing óriási előnye, hogyha jól van csinálva, akkor lézerpontosan meg lehet mondani, hogy mire mennyit költöttünk, és az mit hozott a konyhára.

Nézd ezt a táblázatot:
(Egyik ügyfelünk kezdeti eredményeit mutatja)

Ott van, hogy melyik kampány, mennyibe került, mennyit hozott és milyen megtérüléssel (ROI) működik. Látható pl., hogy hajkondicionálós kampány icipicit mínuszos, viszont a URIAGE (talán kézkrém) több, mint hatvanszor többet hozott, mint amennyibe került.

Ha valaki ilyen adatokkal rendelkezik, akkor könnyedén ki lehet számolni, hogy mennyibe van egy vásárló.

Pl.:  Kijön, hogy egy vásárló “bekerülési költsége” 2 800 Ft-ba van.

Ilyen adatok birtokában többé nem az a kérdés, hogy mennyit kell költeni.
Az igazi kérdés az, hogy mennyi ügyfelet szeretnél?

Ha elég 10, akkor 28 000 Ft
Ha 100 kell, akkor 280 000 Ft
Stb.

És így már sokkal könnyebb megállapítani, hogy NEKED mennyit kell elhirdetni, és nem egyáltalán nem fontos, hogy MÁSOK mennyit hirdetnek. Nincs egyetemes séma, hogy kinek mennyit kell elhirdetni.

Mérd meg!

Természetesen, ha nem jön ki a matek, tehát drágább a leves, mint a hús, akkor arra mondjuk, hogy nem hatékony vagy gazdaságos a marketing. Számos oka lehet annak, ha “nem jönnek a számok”, de most ezzel nem foglalkozunk.

De ha arra keresed a választ, hogy mennyivel érdemes hirdetni, akkor mielőtt jelzáloghitelt vennél fel a családi házra, előbb tudd meg, hogy “mennyi az eper kilója”!

Tedd mérhetővé az online folyamataidat!

Ha így teszel, akkor a marketing eredményeket kereskedelmi alapon tudod kezelni, és adod veszed a vásárlókat.

Mi például, amikor elkezdünk dolgozni egy partnerrel, akkor kb. két hét után megmondjuk neki, hogy pontosan mennyire gazdaságos az online marketingje. Ez jusson eszedbe akkor, amikor a következő ügynökség azt mondja, hogy “hosszútávon lesznek majd láthatóak az eredmények”, “be kell induljon” vagy “ki kell forrja magát” és minimum három hónapos szerződéseket lobogtatnak.

Remélem, tudtam segíteni ezzel a néhány nézőponttal.

Ha pedig igazán ki vagy éhezve a kívánatos, mérhető marketing eredményekre, akkor vedd igénybe az ingyenes konzultációt, és megnézzük, merre érdemes elindulnod!