8 Facebook marketing tipp 2023-ra

A csapatunkkal össze szedtünk neked 8+1 tippet 2023-ra. Ezek egy része eddig is elengedhetetlen volt, a többi pedig...

8 facebook marketing tipp 2023-ra

A Facebook már majdnem két évtizede létezik. A több mint 2,95 milliárd aktív felhasználóval a Facebook még mindig messze a legnépszerűbb közösségi médiaplatform. Ezért olyan fontos a vállalkozások számára, hogy jelen legyenek a Facebookon.

De mivel oly sok vállalkozás verseng a Facebookon a figyelemért, felmerül a kérdés, hogy hogyan tudod biztosítani, hogy a céged oldala kiemelkedjen a többi közül? Íme 8+1 Facebook marketing tipp 2023-ra, amelyek segítenek abban, hogy ne csak hogy bekerülj, de az élvonalban is maradj.

Következzen a 8 tipp

Körbe kérdeztem a csapatot és össze is szedtünk neked 8+1 tippet 2023-ra.

1. Használj videótartalmat a történeted elmesélésére.

Ez sajnálatos módon egy létező tendencia, hogy az emberek ellustulnak. Kevesebben olvasnak könyvet, és a tisztán szöveges tartalommal már évek óta labdába sem tudsz rúgni a Facebookon. Ráadásul már nem is elég képeket használni, videótartalom kell. Sőt, nem mindegy hogyan van megvágva, folyton új impulzus kell a mai TikTokon felnövekedő társadalomnak.

Így ha sztorikat akarsz mesélni 2023-ban mindenképpen dobj be egy videótartalmat erre a célra.

2. Facebook Live

Bármennyire furcsán hangzik, csináld akkor is ha kevesebb mint 10 ember fogja nézni. Nem egy személyt és vállalkozást láttuk felemelkedni a nulláról a több tízezer vagy százezres követői létszámra. Itt is a konzisztens bejelentkezés, az értékes de egyben érdekes tartalom előbb vagy utóbb meghozza a gyümölcsét.

3. Használd ki a Facebook új funkcióit, például Story és Reels.

Igaz a Story régi és csak a Reels az idei újdonság, a magánszemélyek és influencerek előszeretettel használják a két említett funkciót azonban a vállalkozások nem igazán aknázták ki az ebben rejlő lehetőségeket, ahogyan a TikTok-on sem, még! Mondhatnám azt is, hogy alig látni (magyar) vállalkozásoktól tartalmat. Képzeld, még tőlünk sem, még! :)

4. Használj figyelemfelkeltő vizuális elemeket, hogy megragadd a figyelmet a hírfolyamban.

Még mindig tömegével jönnek az olyan hirdetések amiken egy pöccintés átlapozni annyira nem képes megragadni a figyelmet. Sokszor még egy videótartalomban is olyan erőtlenül mondja az illető, hogy: "Várj! Ne görgess tovább..." mint aki meghalni készül. Ez persze neked jó hír, mert Magyarország továbbra is hátul kullog a minőségi hirdetéseket tekintve.

5. Szervezz versenyt vagy nyereményjátékot az elérés növelése érdekében.

A csapatomban van néhány már-már fanatikus ember akik szerint a nyereményjáték az igazgyöngy. Aztán jött egy új ügyfél idén aki festésre hívja fel a követőket - ami igaz kimondottan nem egy verseny - és az emberek feltöltik és élvezik. Ez az ügyfél egy Glamour napokon csak kirak egy posztot, hogy most van némi akció és a webshopjuk felpezsdül.

Nyereményjátékokat pedig a csapatunk 2 éve folyamatosan csinál ügyfeleknek és van nem kettő ügyfél aki talán már jobban beleszerelmesedett mint bármely csapattagunk. Egyszerűen megvalósítja azt az elvet, hogy "áramoltass sok embert keresztül a vállalkozásodon és nem lesz bevétel gondod".

Persze oda kell figyelni, hogyha bicikliket árulsz, akkor ne egy teniszütőt sorsolj ki... mert az nem biztos, hogy releváns közönséget fog bevonzani. De mondjuk egy bicikli lámpa már igen.

Ó... még valami, nem kell itt több tízezres dologra gondolni. Az egyik író ügyfelünknél is a könyvjelző "menőbb" volt mint amikor a könyvét lehetett megnyerni.

6. Használj fizetett hirdetést a posztok feldobásához és a szélesebb közönség eléréséhez.

Ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni. Amikor megalkottál, vagy fizettél egy posztért emeld ki, kérlek! És ne 3000 Ft-al.
Ha elköltöttél egy Facebook posztra 10 000 Ft-ot, emeld ki 20 000 Ft-ért.
Ha 20 000-et költöttél el a posztra, emeld ki 40 000 Ft-ért. Ha te magad készítetted, nézd meg mennyi idő volt, majd nézz rá az ideális órabéredre, majd legalább 3-al szorozd meg.

Használd a minimum 1/3 arány szabályomat.

"Minőségre maximum 1/3-át költsd a büdzsének, a többi menjen a kiáramlásra."

Nincs szomorúbb annál az offline marketingben sem, mint amikor valaki legyárttat 20 000 szórólapot és végül nem szórja ki, mert aki 50 ezerért kiszórná "az már drága". És végül a boltban a pulton landol az új közönségnek szóló szórólap.

7. Elemezd a Facebook oldal Insights adatait, hogy nyomon követhesd a fejlődését, és ennek megfelelően igazítsd ki a stratégiádat.

Te tudod, hogy mikor érdemes felrakni egy posztot? Melyik nap, melyik órájában? Tudod hogy mely tartalom hozta a legtöbb új követőt?
Jó stratégiát akkor tudsz alkotni vagy meglévőt igazítani, ha rendelkezel adatokkal és ki is elemezted őket.

Az organikus eredményeket 1-1 partnernél akár 30%-al tudtuk pusztán azzal az információval javítani, hogy akkor posztoltuk amikor a legaktívabb a közönség.

8. Működj együtt másokkal, hogy új közönséget érj el.

Ez lehet egy influencer vagy egy másik vállalkozás. Ha találsz egy másik vállalkozást, akivel igazából megegyező közönségetek van, de nem vagytok egymás konkurenciái... tyű! Akkor cseréljetek közönséget. A Facebook hirdetéskezelőben van mód arra, hogy megossz egyedi közönségeket egy másik vállalkozással. Ha neked és neki is mondjuk 20 000 követője van, és a Facebook Pixel is dögig van adatokkal, az egy gyönyörű partneri kapcsolat kezdete.

Persze lehet ezt módjával is csinálni, és mint a bloggereknél, te megosztod az ő tartalmát, ő pedig megosztja a te tartalmadat. Még azt is megtehetitek, hogy affiliate marketinget végeztek, azaz adtok egymásnak jutalékot az eladásból. Így teljes mértékben el tudtok számolni egymással.

+1 Bónusz tipp

Ha még csak egy vagy két közösségi média platformon vagy, nézz körbe hova érdemes még terjeszkedned. A TikTokon továbbra is fillérekért lehet hirdetni pont mint az ősidőkben a Facebookon. A TikTokon is már 1,53 milliárd aktív felhasználó van a cikk írásának idejében, és a magyar felhasználói tábor is már lassan utoléri a Facebookot.

Ami pedig a Facebookot illeti

Semmi kétség - a Facebook még mindig a közösségi médiaplatformok királya, ezért olyan fontos, hogy a vállalkozások jelen legyenek az oldalon. A több mint 2,95 milliárd aktív felhasználó tengerében azonban nehéz lehet kitűnni a tömegből, no de ezért kaptál most pár tippet.

Félkövérrel írtam a még szót. Miért? A TikTok egyre nagyobb teret nyer, és a YouTube-ot sem szabad kifelejteni a maga 2.6 milliárd felhasználójával.

És jelenleg egy erős lassulást láthatunk - már-már stagnálást - ha a Facebook hódításának a sebességét megnézzük az elmúlt pár negyedévben.

Facebook aktív felhasználók száma - 2022
Facebook aktív felhasználók száma - a grafikon bal oldalának mértékegysége millió - 2022 - forrás: statista.com

Ha jelenleg csak a Facebookon hirdetsz legfőképpen mindenképpen állj több lábra a marketingedet illetően. A Facebook mellett például elkezdhetsz a SEO-n is dolgozni, elvégre a Googlet 4.3 milliárd ember használja a földön azaz a jelenlegi 4.72 milliárd internetezők majdnem 90%-a.

📈
Az itt használt statisztikák 2022-11-27-én a cikk írásának idejében volt ennyi. Lehet amikor ezt olvasod nem ezek a számok vannak. :)