Hogyan indítsunk vállalkozást 2023-ban.

Hogyan indítsunk vállalkozást 2023-ban.

Ha ezt olvasod, jó eséllyel azon gondolkodsz, hogy saját vállalkozásba kezdj. Gratulálok! Nem könnyű feladat, de nagyon kifizetődő lehet.

Íme néhány tipp, hogy egy kicsit könnyebbé tedd a folyamatot.

Milyen készségekre van szükséged ahhoz, hogy 2023-ban vállalkozásba kezdj

Egy vállalkozás indításához számos készségre és tudásra van szükséged ahhoz, hogy sikeres legyél. Először is, tisztában kell lenned az iparággal, és azzal, hogy mi szükséges ahhoz, hogy az adott területen sikeres legyél. Ez magában foglalja a verseny, a potenciális ügyfélkör és a szabályozási környezet megértését. Később fogsz arról is olvasni, hogy mi a legsúlyosabb hiba, ahol a legtöbb vállalkozás elvérzik.

Verseny

Mekkora a verseny? Van-e verseny? Hidd el nagy különbség van a kettő között, és kezdő vállalkozóként inkább legyen verseny. De erről később még olvasni fogsz.

Potenciális ügyfélkör

Nem mindenki lesz az ügyfeled, és van, hogy az elején nagyon mellé nyúlsz.

Szabályozási környezet

Magyarul a törvények, jogszabályok amiket be kell tartanod a működésed során.

Ezután ismerned kell az üzleti működés alapjait, beleértve a pénzügyi számvitelt, a marketinget és a humán erőforrásokat.

Ha már pénzügy és számvitel:
Gondoltad volna,

  • hogy nem mindegy egy szolgáltatást mikor számlázol ki? Például a teljesítést követően 8 napon belül egyszerűen le kell. Na de mi a teljesítés, mi számít annak?
  • hogy csak úgy nem számlázhatsz előre, vagy ha mégis, előleg számlát állítasz ki, amiről később végszámlát kell készíteni?

Természetesen ezek olyan dolgok, amiket a pénzügyesed jobban fog tudni, de amikor indulsz az elején nem igazán fogsz rendelkezni pénzügyessel, havi 6-25 számla kiállításért nem éri meg mással elvégeztetni ezt a feladatot. Persze a könyvelőd a fenti dolgokban hogy ne csinálj nagy őrültséget (még ha nem mindegyik szereti a kérdéseket) segíteni fog. Ha pedig bizonytalan vagy, inkább kérdezz rá nála.

Továbbá kell, hogy erős projektmenedzsment-képességekkel rendelkezz, hogy vállalkozás a helyes irányba haladjon... és előre haladjon, ne hátra.

Végezetül: elengedhetetlen, hogy fel tudd venni egy ügyvezetői, később pedig a tulajdonosi szemléletet. Meg kell találnod előbb-utóbb azokat az embereket akik kiváltják az összes fenti (vagy fel sem sorolt) teendőidet, hogy a vállalkozás növekedésével tudj foglalkozni. Ha pedig ez megvan, akkor már egy új vállalkozásba tudj belefogni anélkül, hogy ez összeomlana.

Ezeknek a készségeknek a birtokában a legjobb esélyt adhatod magadnak a sikerre, amikor 2023-ban belevágsz a saját vállalkozásod elindításába.

📈
Ne feledd a készségeknek vannak szintjei. A szinteken pedig képzéssel feljebb lehet jutni.

Hogyan tudod a biznisz ötletedet letesztelni

Mielőtt időt és pénzt fektetnél egy új vállalkozásba, fontos, hogy validáld (érvényesítsd) az ötletet, hogy megbizonyosodj arról, hogy van-e piaca a terméknek vagy szolgáltatásnak. Ennek több módja is van, például ügyfélinterjúk, online felmérések, versenytárskutatás és "előértékesítés". Persze rengeteg egyéb módszer létezik

Az ügyfélinterjúk személyesen vagy telefonon is elvégezhetők, és lehetővé teszik a vállalkozók számára, hogy visszajelzést kapjanak a termék vagy szolgáltatás iránti érzékelt igényről, valamint arról, hogy az ügyfelek milyen funkciókat keresnének. Nyilván itt már feltételezünk egy meglévő ügyfélkört. Hiszen van aki némi fusi és haveroknak megcsináltam ezt-azt után alapít vállalkozást, nyilván ők már tekinthetőek egy ügyfélkörnek. De ez nem mindig áll rendelkezésre.

Az online felmérésekkel szélesebb közönséget lehet elérni, és a termék vagy szolgáltatás iránti érdeklődést lehet felmérni.

A versenytárskutatás segít annak megállapításában, hogy van-e már telített piac, vagy van-e hely egy újabb szereplő számára. Van-e verseny, versenytárs? Ha van, akkor ezt már ők bebizonyították, és kezdő vállalkozóként ez egy biztosabb út.

Előértékesítés / érdeklődő gyűjtés. Ezt igazából az előző 3 lépés egyike után érdemes csinálni, amikor már van fogalmad  arról, hogy mit is kell kínálni egy oldalon. Milyen oldalon? Igazából semmi nem állít meg téged abban, hogy csinálj egy egyszerű Landing Page-et a Mailerlite segítségével és akár már most feliratkozókat vagy rendelőket gyűjts. Így láthatod, hogy mire számíthatsz indulásnál, még mielőtt egy fillért is költenél raktárkészletre. Ez főleg egy Webshop indításánál egy egészen fontos, de szinte állandóan mellőzött tényező.

Ha időt szánsz az üzleti ötlet validálására, növelheted a siker esélyeit.

Hogyan tudod a piacra dobni az új vállalkozásodat

A marketing minden új vállalkozás alapvető eleme. Jól felmért potenciális vevők és egy egyszerű marketingterv nélkül nehéz lehet érdeklődést kelteni a termék vagy szolgáltatás iránt. Egy új vállalkozás marketingjének számos módja létezik, és a legjobb megközelítés az iparágtól és a célközönségtől függően változik. Van azonban néhány általános tipp, amely segíthet az elindulásban.

Felmérés - Kinek, milyen problémát tudsz megoldani

Felmérést többféleképpen is lehet végezni. Lehet személyes vagy kérdőívekkel, a potenciális ügyfeleidnek a kommentjeit olvasni amiket pont a témába vágóan írtak stb. És megtalálhatod hogy kik ők, és milyen problémát tudsz megoldani nekik. Fontos hogy meglegyen a KIKNEK és a MIT. Első vállalkozásomnál amikor ezen tudás hiányába neki ugrottam, azt hittem tudom kik fogják igénybe venni. Így egy teljesen nekik szóló honlapot készítettem. Aztán hiába hirdettem, hiába jöttek a látogatók, a kezdetekben nem volt előfizetőm belőle. Aztán kínkeservesen elhirdetett forintok és egy hónap után végül csak lett 15 előfizető. Ekkor már olvastam a témában és el is végeztem rajtuk az "ügyfélinterjúk" lépést... kiderült hogy kik ők, és sokkal egyszerűbb problémát old meg a szolgáltatásom és nekik aztán igazán szükségük van rá. Innentől már felfelé szárnyalt a dolog, hiszen meglett a kiknek és a mit.

Minőségi tartalom

Másodszor, összpontosíts a minőségi tartalom létrehozására, amely vonzó a célközönségednek. A blogbejegyzések, infografikák és videók mind nagyszerű módjai a potenciális ügyfelek bevonásának.

Közösségi média, fizetett hirdetések

Végül pedig használd ki a közösségi médiát, hogy szélesebb közönséget érj el. Létfontosságú megtudni, hogy melyik közösségi médián éri meg terjeszkedni annál a közönségnél, és inkább ott hirdess először. Aztán szépen terjeszt ki a hatókörödet több közösségi médiára is, mind organikusnak mind fizetett hirdetésnek szánt tartalommal.

Ahol sokan elvéreztek

Több mint 3000 konzultáción vagyunk túl csak a marketing cégben. Ez egy olyan dolog amivel legalább hetente 1x szembekerül valamelyik tanácsadónk:
Az ügyfelek idő előtt nagyobb raktárkészlet vásároltak.

Nem tudod elképzelni, hányan esnek ebbe a csapdába. Van 4 millió forintjuk a vállalkozás indítására, és 3.5 millióért bevásárolt termékekből, majd keresnek valakit aki talán 500 000 Ft-ért eladja az egészet úgy, hogy a fenti lépések egyikét sem hajtotta végre.

Mielőtt bármiféle validálás történne (még ha túl is vagy rajta, de még egyetlen darabot sem adtál el): ne rendelj be raktárkészletet millió forintokért.

Ha bármilyen fizikai terméket el akarsz adni vegyél belőle egyet, kettőt vagy hármat. Inkább kapkodják el hirtelen, mintsem ott penészedjen rád. Ha most arra gondolsz, hogy de így nem tudok olcsón hozzájutni: igen, több mint valószínű hogy ugyan annyiért fogod eladni mint amennyiért megvetted, és? De legalább kiszedtük a 3.5 millió rizikót. Amikor pedig látod hogy jól megy, akkor már be tudod hozatni jobb áron Kínából, ahelyett hogy EU-ban vennéd meg többszörös áron.

És mi történik akkor ha mégis elkapkodják a 3 terméket? Nem ciki?

Nem, dehogy, kommunikáció kérdése. Ha például sminkkészletet árulsz és bumm elkapkodták mind a hármat, adj le gyorsan rendelést, hogy ki tudd elégíteni azokat akiknek nem jutott. Nekik pedig küldj egy levelet, hogy te jó ég akkora siker a terméked, hogy a raktár kiürült, mind elfogyott, adjanak neked 2-3 nap türelmet cserébe kapnak egy alapozót vagy szempillaspirált.

Utószó

Egy vállalkozás indítása kihívást jelentő feladat, és számos tényezőt kell figyelembe venned. Az egyik legfontosabb a megfelelő piaci rés megtalálása. Egyértelmű fókusz nélkül nehéz lehet ügyfeleket vonzani és kitűnni a versenytársak közül. A másik kihívás a finanszírozás biztosítása. Még ha van is egy nagyszerű ötleted, tőkére van szükséged ahhoz, hogy a vállalkozást beindítsd. Még ha embereket nem is veszel fel, valamiből meg kell oldani a kezdő marketing lépéseidet, a legelső pár darab termék megvételét, vagy éppen csak a munkaeszközök beszerzését.

Továbbá pedig egy erős csapatot kell összeállítanod, olyan alkalmazottakból, akik osztják az elképzeléseidet, és elkötelezettek a vállalkozás sikere iránt.

Végezetül fel kell tudnod venni a vállalkozói személetet. A vállalkozás kockázattal jár, és tudatos kockázatvállalást igényel. Több esélyed van bemenni a kaszinóba és a feketére fogadni és megduplázni a pénzedet, mint ugyan ilyen rövid idő alatt ugyan ezt megcsinálni a vállalkozásoddal. Azonban egy jó vállalkozás messze stabilabb, mint kaszinóba járni.
De ne feledd: vér és verejték kell hozzá, nem szerencse.

Ez csak néhány a kihívások közül, amelyekkel egy vállalkozás indításakor szembe kell nézned, de ha szem előtt tartod őket, jó úton haladsz a siker felé.

Remélem sikerült néhány választ adni arra, hogy hogyan indítsunk vállalkozást 2023-ban.

Ha pedig segítségre lenne szükséged a marketingben kattints ide, és keress minket bátran.