Mit jelent a szégyentelen önreklámozás?

Megosztod a saját termékedet a csoportban és azt tapasztalod, hogy pár ember annyit pöffent oda: szégyentelen önreklámozás. Júj!

Mit jelent a szégyentelen önreklámozás?

Megosztod a saját termékedet a csoportban és azt tapasztalod, hogy "shameless self-plug" vagy "shameless self-promotion" kommenttel jutalmazzák, vagy aki megmarad a magyar nyelvnél annyit pöffent oda: szégyentelen önreklámozás.

A legfurcsább az, amikor egy marketinges megosztja a saját bejegyzését egy marketing csoportban, majd néhány – és tényleg csak néhány – "marketinges szakember" a torkának ugrik.

Ilyenkor megkapod, hogy más tartalmát esetleg megoszthatod de a sajátodat nem.

Tehát egy marketing csoportban tilos a marketing.

Próbáld ki nyugodtan. Dobd be a termékedet, a posztodat, a gondolatodat vagy akármit. Csak oszd meg velük. Azt fogod észrevenni, hogy ez leginkább a csoport 1%-át fogja negatívan érinteni. Egy 1000 fős csoportban nagyjából ugyan az a (kb.) 8-10 ember fog akadékoskodni minden egyes ilyen posztnál.

Miért van ez?

Mert egy (vagy több) haterrel[1] állsz szembe. Magyarul egy utáló/gyűlölködő.

Amit itt nagyon fontos megértened:

Ez a személy őrült. Hogyan utálhat téged, még ha nem is ismer? Ezért nem is szabad leállnod vele vitatkozni, mert egy őrültet próbálsz éppen meggyőzni.
Ráadásul ő még csak nem is hozzád beszél. Amellett, hogy őrült, nagyon egocentrikus[2] is. És azért utál téged, mert azzal amit most tettél arra emlékeztetted, hogy olyat csinálsz amit ő nem csinál. A te sikeredben az ő saját kudarcát látja. Rögtön az eszébe jutattad, hogy ő mennyire fél attól, hogy megossza a saját véleményét, termékét vagy a tudását, de te pont ezt tetted, és erre éppen emlékeztetted. Hívhatod ezt irigységnek is.

Továbbá ők a kisebbség. Ténylegesen nagyon alacsony létszámról beszélünk. Mivel őrültek, azonnal oda fogják kommentelni a posztod alá, hogy "mennyire alávaló ember vagy". Soknak tűnhet, mert akiknek tetszik vagy dobott egy like-ot, vagy nem. De jusson eszedbe: pár ember írta oda és valószínűleg nem is nekik írtad. Ez olyan, mintha írnál egy szerelmes fantasy könyvet majd jönne 4 vérbeli sci-fi rajongó és elkezdené lehurrogni a könyvedet. No és? Nem nekik szólt! :)

Önreklámozás fontossága

Most hogy megértetted, miért támad téged valaki – ha ilyen szörnyű dologra adod a fejedet mint az önreklámozás – könnyen láthatod, hogy bármit is állítottak neked, az hazugság.

Gondold végig.

Ha neked nem szabadna reklámoznod saját magadat vagy saját termékedet akkor a piacok nem léteztek volna soha.

Ha pedig már a piacnál tartunk, szerinted a marketing szó honnan ered? Piacolás... :)

Piacon mit kiabál egy jó árus?

"Tessék csak tessék, friss epret vegyenek, finom a görögdinnye!"

Ha te nem vagy hajlandó reklámozni saját magadat, miért tenné meg ezt érted bárki más?

Akik ezt nem csinálják csak siránkoznak, hogy mennyire szörnyű minden és mások mennyire "nem korrektül" játszanak. Ember! Azért mert ők félnek valamit megtenni és más megteszi? Itt egy inkorrektség van, amit ők saját magukkal tesznek.

Oszd meg!

Írtál egy posztot, ami hasznos lehet másoknak? Oszd meg másokkal!
Van egy nagyszerű terméked, ami sok embernek hasznos lehet? Oszd meg másokkal!
Véleményed van valamilyen gyakorlatról? Oszd meg másokkal!

Tetszett valami, mint például ez a poszt? Oszd meg másokkal!


  1. Hater: Egy személy, aki nagy mértékben utál egy meghatározott személyt vagy dolgot ↩︎

  2. Egocentrikus: Önző személy, aki csak a saját érdekeit nézi, csak a saját érdekei alapján hozza a döntéseit, más személyek és dolgok semmit nem érnek csak ő maga van ↩︎