Mi a legolcsóbb és hatékony marketing eszköz?

Kíváncsi vagy, mi az a marketing eszköz, amely minden csávából kihúz, és ügyfelek százait, ezreit képes beömleszteni az ajtón úgy, hogy könnyen lehet, egy forintotba sem került? Akkor olvass tovább...

Mi a legolcsóbb és hatékony marketing eszköz?

Kíváncsi vagy, mi az a marketing eszköz, amely minden csávából kihúz, és ügyfelek százait, ezreit képes beömleszteni az ajtón úgy, hogy könnyen lehet, egy forintodba sem került? Akkor olvass tovább...

Örökzöld kérdés

Melyik marketing eszköz a leghatékonyabb? Milyen reklámozási formába fektessem a pénzem? Hatékonyság alatt természetes azt értjük, hogy minél kevesebb erőforrásból, legnagyobb eredményt elérni. Fórumok, facebook csoportok, oldalak százai vitáznak arról, hogy kinek-mi a leginkább bevált hirdetési felület, reklámfogás, stb. Mégis a legfontosabbról megfeledkeznek...

Néhány bölcs azt mondja, hogy az elégedett ügyfél a legjobb reklám. Logikus, ugye? Bejön a boltodba, a weboldalra, és szüksége van valamire. Megtalálja, megveszi, probléma megoldva, elégedett. És máris rohan, hogy megossza a világgal, hogy mennyire elégedett? Nem...

Nézzük meg közelebbről, mit jelent, hogy “elégedett”.

Az “elég” szótári jelentése:

Amennyi kell; nem túlságosan sok, de nem is kevés. Éppen annyi, amennyi a szükségleteket fedezi.” (Forrás: wikiszotar.hu)

Bemész a DM-be, mert csokis kölesgolyót akarsz venni. Hurrá, találtál, veszel kettőt, mert nem akarsz állandóan szaladgálni, és két perc múlva kint vagy a sétálóban, és elégedetten majszolod a nasidat. Hány emberrel fogod megosztani ezt a nem mindenapi eseményt? Valószínűleg nem sokkal, pedig elégedett vagy.

Magyarul az elégedett mindössze azt jelenti, hogy azt kapta, amit elvárt.

“Szeretnék 20 dkg rákóczi felvágottat. ... Köszönöm”

Ennyi, máris elégedett.
Legfeljebb nem cirkuszol, de nem valószínű, hogy reklámkampányba kezd.

Milyen ügyfelekre van szükséged?

Tehát az ingyenes-extrém-hatékony reklámozás beindításához nem elegendő pusztán elégedett ügyfeleket “gyártani”.

Neked “WOW!” ügyfelekre van szükséged!

Forrás: imgflip.com

Tudod:
“TE JÓ ÉG!!!”
”Tyűha, hát ezt nevezem!”
”Ez igen!!”

Te nem elégedetté akarod tenni az ügyfeleket. Le akarod őket nyűgözni! Az elégedett ügyfél megkapta, amit várt, megköszöni és elmegy haza. Még az sem biztos, hogy legközelebb is hozzád fog jönni.

A lenyűgözött WOW! ügyfél, aki lekötelezve érzi magát, akinek tátva maradt a szája, aki példátlan emberségben, gondoskodásban részesült, az most kimegy, és legalább 3-5 embernek fogja elmesélni, hogy mi történt vele, és gondoskodik róla, hogy tudjanak rólad.

Hogyan válik valaki a tevékenységed megafonjává?

Egyszerű:

MINDIG adj többet az elvártnál!

PÉLDA:
Egy anyuka és a gyereke bemegy egy pékségbe, hogy vegyenek 1 kiló kenyeret, meg néhány zsemlét holnap reggelire. Valószínűleg tökéletesen elégedett lesz, ha ezeket megkapja, és nem bunkó a kiszolgálás.

Ott áll a pultban a pék, és azon morfondírozik, biztos sok ismerősének tudna szólni a pékségről, ezért eldönti, hogy WOW! ügyfelet csinál belőle. Amikor az anyuka fizet, akkor észreveszi, hogy a kisgyerek a kakóscsigákat vizslatja, ezért a kezébe nyom egyet.

“Tessék, egészségedre.”

A gyerek felderül, anyuka szóhoz sem jut, elég valószínű, hogy ha a kenyér elfogy, akkor megint ebben a pékségben fog kikötni, de az szinte biztos, hogy erről az élményről sok másik anyuka is hallani fog. Előbb utóbb újabb emberek bukkannak fel, hogy “hallottuk, hogy itt igazán nagyszerű a kiszolgálás”.

Sokszor százezres, milliós adwords vagy facebook költségekről beszélünk. Ez a pék most szerzett potenciálisan 3-5 ügyfelet, mennyiért is? Egyetlen kakóscsigáért?

NE FELEDD: Egy (lenyűgözőtt) WOW! ügyfél a legolcsóbb és egyik leghatékonyabb reklám, mert kimegy, és minden további költség nélkül reklámozik neked!

Gondolj csak bele:
Egyetlen anyuka 3-5 ügyfelet hoz.
Akkor mi történik, ha aznap 20 vásárlót sikerül ámulatba ejteni?
60-100 potenciális vásárló.
Egyetlen nap.
Hány nap egy hónap?

Érted a lényeget?
A Legszebb az egészben, hogy ezt lehet addig a pontig lehet művelni, amíg “mindenki tudja, hogy nálad kell vásárolni”.

Egyszerűen csak gondold végig, hogy mivel tudnád igazán lenyűgözni a vásárlóidat! Nyújts mindig többet, jobbat az elvártnál! Amikor megalkottad a szolgáltatásod, akkor tedd fel magadnak a kérdést: “Hogyan fogom lenyűgözni a vásárlókat?” Légy kreatív!

Ezzel még a konkurenciának is odaversz, és szinte lehetetlen rájönni, hogy mit, hogyan csinálsz. Egyszerűen “csak szeretnek odajárni az emberek”.

Egy professzionális, nem hétköznapi, lenyűgöző szolgáltatás.

A legolcsóbb, leghatékonyabb marketingeszköz. Induló cégeknek kritikusan fontos, de bármilyen cégben a legalaapvetőbb eszköz arra, hogy megnöveljük a forgalmat.

Mielőtt bármilyen facebook, adwords kampányba, milliós webshop designba vagy óriásplakátokba ölnéd a pénzed, előbb nézd meg: Mennyire különleges a szolgáltatás? Tátva marad a szája annak, aki megkapja?

Ha nem, akkor az ügyfélszerzés leghatékonyabb módját hagyod parlagon.

Ha igen, akkor minden további marketing erőfeszítésed ezerszer hatékonyabb lesz. Két anyuka sétál az utcán, és kézbe kapják a előbbi pékünk szórólapját, és az egyik rákezd: “Képzeld mi történt velem ebben a pékségben...”.

Irány a csúcs!